onsdag 27. juni 2012

Gruer meg..

Ja i morra skal jeg til en indremedesiner. For sykehusene tar meg ikke inn fordi jeg er for frisk, og de private spesialistene telles ikke. Jeg blir gal av dette systemet.
Dem godtar ikke vurderingen jeg får av private spesialister, sykehusene tar meg heller ikke inn til vurdering, og da får jeg heller ikke være med på prøve prosjekter og får heller ikke behandling i det offentlige.
Er jo ikke så lett, når dem ikke godtar de private spesialistene vurdering, eller fastlegenes, har jo 2 fastleger som sier det samme, men heller ikke tar meg inn til vurdering heller, så da er det ikke så lett.
Men fastlegen min fant en indremesiner som driver å Skedsmokorset, bestilte time hos han i Januar, og har nå da time i morgen, så har ventet en stund kan du si.

Egentlig føler jeg timen i morra er bortkastet, for jeg har fått diagnosen ME av 2 fastleger og av en spesielt, men fordi spesialisten jobber i det private "gjelder" den ikke i det offentlige og da får jeg heller ikke være med i prøve prosjekter.
Siden ME er en sykdom det offentlige vet lite om, er det meste under forskning enda, og vil man da ha behandling, som ikke koster, er det best og finne prøve prosjekter man kan være med på.
Men etterhvert håper jeg alle som trenger det får hjelp i det offentlige. Er ikke alle som har mulighet eller villig til og gjøre som meg, selge det man eier og bruke masse penger på behandling, hadde jeg hatt noe valg ville jeg jo valgt den billigste løsningen slik at jeg kunne fortsatt og eid en leilighet. Men nå prioriterer jeg og bli bedre, eie kan jeg gjøre senere om jeg blir bra nok til og få en inntekt som tilsier at det er mulig.

Men syns det er veldig rart at dem i det private har kommet så mye lenger enn det dem har i det offentlige.
Hvorfor kan ikke det offentlige høre på dem som har forsket på dette i lang tid allerede??
Jeg forstår det ikke.
Om noen kan gjøre dette klarere for meg ville jeg blitt veldig glad.

Gruer meg veldig fordi jeg har møtt så mange leger og "spesialister" som sier at ME ikke er en sykdom, og at jeg ikke er syk, men det sitter i hode og alt det der.
Noe som er veldig tungt, så er bare redd for at han er en slik lege.
Er også veldig redd for at skal forlange veldig mye av meg, jeg klarer jo nesten ingen ting om dagen. Er jo hjerte og lungetest jeg skal på i morra ut i fra hva innkallingen sier.
ME er jo en sykdom der man må utelukke at det er noe annet galt føre man kan få diagnosen.
Har også opplevd mange som ikke trur meg. Dette er en så hard kamp. Så jeg gruer meg masse til og måtte kjempe igjen i morra.
Er så mye lettere og gå til de legen jeg vet forstår meg.
Håper bare denne indremedesineren kan mye om ME.
Det har jo jeg gjort jeg både hos fastlegen og hos ME spesialisten min. Men jeg kan gjøre det igjen jeg om det gjør kampen min lettere.
Da jeg pratet med de i resepsjonen dit jeg skal i morra, Virket det som jeg kanskje skulle ta enda fler blodprøver.
Håper også jeg slipper veldig mange timer hos han indremesineren, forstår jo at jeg sikkert må dit flere ganger enn bare en. Men håper han får gjort mest mulig i morra.

Er så møkk lei leger og prøver og alt det styret der nå. Nå er det jo timen i morra også skal jeg ha en runde med mayers på mandag. Det er jo litt godt og få medisinene, men skal også bli godt med måned uten leger og stikk i armen.

Kunne fortsatt og skrivi her i en hel evighet, men velger og avslutte her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar